peterencarolien.reismee.nl

Ho Chi Minh City, Vietnam

Lieve Allemaal,

Een berichtje van ons deze keer vanuit Ho Chi Min City ook wel bekend als Saigon. We zijn hier maandagmiddag aangekomen na onze eerste lange busrit van 8 uur vanuit Dalat. Maar om te beginnen in het kort even een samenvatting van wat we zoal allemaal al gedaan hebben sinds ons 1e bericht na aankomst.

Vanuit Hanoi hebben we een 3-daagse trip gemaakt naar Halong Bay waar we met een boot met nog 14 andere mensen door Halong Bay hebben gevaren. De 1e dag hebben we 's middags gevaren tussen alle limestones met een prachtig uitzicht! We hebben een stop gemaakt waar we met z'n allen gingen kajakken en een grot gingen bekijken. Daarna vaarden we door richting een prachtige zonsondergang en waarna we met z'n allen gingen eten. Die nacht overnachtten we op de boot in onze hut vlak voor Cat Ba island waar we do volgende dag een wandeling hebben gemaakt en een berg beklommen voor een fantastisch uitzicht over het eiland. Het was een behoorlijke zware klim, het was weer tegen de 40C en hadden mazzel dat die dag de zon niet scheen...We waren drijfnat toen we boven kwamen op 225 meter. Eenmaal beneden gingen we met de boot door naar Monkey Island waar we in een hutje op het strand hebben overnacht en waar we 's avonds met z'n allen hebben gegeten. Dit was echt fantastich, een klein verlaten eilandje met een paar houten hutjes, even lekker relaxen! De volgende dag vaarden we terug door Halong Bay en daarna weer met de bus terug naar Hanoi.

Die dinsdag vlogen we eind van de ochtend met Vietnam Airlines naar Nha Trang. Dit is een vrij grote toeristische badplaats met een heerlijk strand en vele barretjes en restaurantjes. Hier hebben we een beetje gerelaxed op het strand, donderdag's een scootertje gehuurd waar we een dagje mee hebben rondgereden (hier was dat -ondanks hetzelfde chaotische verkeer maar minder drukte-wel mogelijk) en hebben we de omgeving verkend. Daarnaast was het windje op de scooter ook een aangename verkoeling aangezien het hier ook zo weer 35-40C was. We hebben ook Long Son Pagoda bezocht met de gigantisch grote Buddha en Cham Towers. Vrijdag's zijn we hier ook wezen duiken...ja ook ik heb een proefduik gemaakt met mijn nederlandse instructeur, dat was wel fijn en daardoor ook wel een stuk relaxter. Het was heel gaaf maar ik heb me nog niet opgegeven voor mijn padi hoor! Peter heeft hier 2 duiken gemaakt.

Zaterdag's zijn we vroeg met de bus naar Dalat (Central Highlands van Vietnam) gegaan. Wij waren de enige toeristen in de bus en onderweg waren er een hoop kotsende vietnamese in de bus die niet zo goed tegen het rijden in de bergen konden... We hadden al iets regen onderweg en het was een zeer aangename verrassing dat het hier (op 1500 meter) een meer aangename temparatuur was zo rond 25-30C, hier moesten we 's avonds zelfs een lange broek aan en vestje maar het was wel even fijn. Zondag hebben we hier met de welbefaamde Easy Riders een tour gemaakt door de omgeving. (Dit is een club van 82 vietnamese mannen met motoren die toeristen rondrijden voor 1 dag maar waar je bijv. ook een 5 daagse rit naar HCMC mee kan maken) Dit was echt supergaaf, zo'n mooie omgeving daar! En geweldig met die mannen, erg gelachen. Beide avonden dat we hier waren hebben we in hun clubhuis, wat direct naast ons hostel zat, WK voetbal met hun gekeken. Geweldig, die mannen weten alles van de teams,spelers en clubs wereldwijd en zijn fanatiek, haha! Lopen hier allemaal illegale pooltjes m.b.t. het WK. Het is een heel leuk en relaxed stadje, we hadden hier ook nog een klein maar heerlijk vietnamees restaurantje gevonden met de vietnamese Ugly Betty in de bediening

Laughing

Nu zitten we inmiddels alweer in HCMC wat weer een hele andere beleving is, het is een hele grote stad maar wel weer iets moderner. Ook hier weer een gekkenhuis van verkeer en straatverkopers die echt lijden aan korte termijngeheugen, of je nu 1x of 4x langs loopt op een avond ze benaderen je net zo enthousiast als dat ze je de 1e keer zien. Gisteren en vandaag hebben we de stad rondgelopen en het War Museum en Reunification Palace bezichtigd, beide erg indrukwekkend. Morgen vertrekken we richting Cambodja per boot waar we vrijdag zullen aankomen en morgen gaan we eerst naar de Mekong Delta.

Vietnam zit er dan alweer op voor ons en ons volgende beleving Cambodja komt eraan, zijn benieuwd hoe het er hier aan toe gaat! We laten jullie het gauw weten

Laughing

Lieve groetjes Peter & Carolien

Beek

Klinkt fantastisch allemaal! keep 'em coming!

have fun verder!

Sander

Lous

Jeetje wat TOP allemaal! Klinkt zo ontzettend leuk. Geniet ervan, dikke knuffel

Marc & Ivonne

He buurtjes, goed om te horen dat het jullie allemaal lekker vergaat! Hier op de Kreekwaard is het een grote georganiseerde puinhoop...;) Het hele parkeerterrein is er uit gehaald tbv een nw riool, bestrating en beplanting. Gr. Marc & Ivonne

Leonieke

Jeeeetje luitjes, wat fantastisch om via deze weg iedereen op de hoogte te kunnen houden! En wat een leuke verhalen om te lezen.. Nou Caro, zoals je al aangaf op mijn Hyves: een heel verschil met mijn luxe weekje Ibiza hoor ;-) Maar ook ik heb daarvan genoten.. was heerlijk relaxt. Keep in touch! Enjoy!!

gilestine

jullie hebben al een hoop mooie dingen gezien en er komt nog meer
veel plezier samen

Mayke

Hoi lieverds, Wat klinkt het allemaal fantastisch en wat is het leuk om jullie verhalen mee te lezen.
Geniet en veel plezier samen!

dikke kus Mayke en ook van mijn mannen

Pamela

Hé lieverds, dat klinkt geweldig, echt genieten dus! Leuk om op deze manier met jullie te kunnen mee- leven en lezen. Wat is het warm daar zeg... maar wij hebben ook niet te klagen met de 32 graden in ons kikkerlandje!!
Geniet van de reis en elkaar en tot schrijfs.

Dikke kus, Pam

Chiel en Jo

Hé Carolien en Peter.
Wat leuk om van jullie te horen en te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hier in Nederland is het ook wel erg warm en benauwd weer. Mooi dat jullie het WK ook kunnen volgen, want die wedstrijd van gisteren hadden jullie niet mogen missen. Wij zijn benieuwd hoe jullie het in Cambodja vinden. Je kunt daar hele mooie schilderingen op doek meenemen, echt een aanrader!
Liefs Chiel en Jo

sabina

Hey lieverds,
Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan en nog maar 2 weken weg!!!! Onwijs leuke foto's, nu heb je bij de de verhalen een beter beeld. Wij zijn weer lekker thuis en genieten hier nog even van de zon. Ik stuur je via de hotmail wat vakantiefoto's. dikke kus van ons drietjes

Janine

Geweldig om te lezen!
Geniet van alles...
Liefs

Linda van Hoof

Fijn dat het goed gaat daar..veel plezier in Thailand & lekker uitrusten op het strand van Ko Chang!!!
Geniet van NL tegen ???????? a.s zondag!!!!
Veel liefs,
Mamaxxxxxxxxxxxxxxx

pap en mam

leuk om jullie te volgen zo! leuke foto's!
we hebben elkaar al gesproken over de Skype.
veel plezier nog en dikke kus van ons

Jan en Anita.

Geweldig om jullie reisverslag zo te lezen!!
Heerlijk voor je Peter (en uiteraard ook Carolien) dat je je reis kan waarmaken.
We blijven meegenieten hoor! Mooie tijd!!!
liefs Janita.