peterencarolien.reismee.nl

De afgelopen maanden in NZ

We hebben hier al een hele tijd al heel erg mooi weer gehad, hier is de zomer begonnen! Het is gemiddeld rond de 17-20 graden en als het zonnetje eenmaal schijnt lijkt het nog warmer, die is erg sterk hier dus mijn Australian Gold producten worden goed gebruikt J We hebben in de weekeinden vnl. de stad beter verkent en afgesproken met Peter z'n nicht en neefjes voor o.a. BBQ, fietstochtje langs de baaien van Wellington of een drankje. Eind november was Peter z'n tante in Auckland jarig en was er een surpriseparty georganiseerd voor haar 60e verjaardag. Peter z'n nichtje uit Australië kwam ook over dus was ook erg leuk om haar weer te zien, Peter had haar een aantal jaren niet gezien en nu hebben we haar dit afgelopen half jaar al 3 keer gezien. Wij hebben toen een auto gehuurd op de heenweg en er een roadtrip van gemaakt met een overnachting in Taupo wat ligt aan Lake Taupo, dit ligt in het midden van het Noorder Eiland. De rit naar Auckland duurt zo'n 9 uur en wij hebben dit in 2 dagen gedaan zodat we onderweg nog wat stops konden maken en van het geweldige landschap genieten. Was erg blij dat we met de auto gingen want ik heb daardoor veel kunnen zien en het is echt fantastisch zo mooi als het hier is!! De heuvels, de uitgestrekte weilanden en hier en daar een huisje en sommige stukken kom je echt amper iemand tegen op de weg.

Ik heb net mijn 1e zomerkerst gevierd, we hadden niet echt een kerstgevoel. Vanwege het weer is het voor je gevoel nu meer mei/juni maar in de winkels hoorde je kerstliedjes en zie je kerstbomen. We hebben een X-mas party gehad van Randstad en daarnaast beide nog een aantal kerstborrels vanuit het werk. Vrijdag de 24e moesten we allebei nog werken en zijn we kerstavond hier met z'n 2-tjes uit eten geweest. 1e Kerstdag zijn we naar New Plymouth gereden waar we kerst hebben gevierd in de zon met Peter z'n tante en zijn neefjes waren daar ook. 2e Kerstdag oftewel Boxing Day hebben we een stuk gewandeld en zijn we naar Festival of Lights geweest, een park wat ze versieren met allemaal lichtjes en waar bandjes optreden. We hebben daar 's avonds gepicknickt, echt geweldig!
Peter en ik zijn vanaf kerst tot en met 5 januari vrij dus dat is erg lekker, we zijn halverwege deze week weer terug gekomen naar Wellington en hebben hier Oud & Nieuw gevierd in de stad. Er was een countdown aan het water/haven alleen was dit helaas niet heel spectaculair en zonder vuurwerk...maar natuurlijk wel gaaf om een keer mee te maken! Daarna zijn we de stad in gegaan en in een leuke bar beland met een hele goede dj, top! Verder zijn er nog een aantal tripjes die we hier in de omgeving willen gaan doen, een wandeling naar Red Rocks hebben we al gedaan, nog even genieten van al het moois hier en het zonnetje!