peterencarolien.reismee.nl

Nieuw Zeeland

Bij aankomst in Auckland zijn we opgehaald door Peter z'n oom en tante, dat was erg leuk. En fijn, na al een aantal maanden weg van huis te zijn, bij familie te zijn en over thuis te praten met mensen die ook weten over wie je het hebt. Ook was het heerlijk om weer in een gewoon huis te verblijven, alleen alweer even op de bank tv kijken of de keuken in te lopen en je eigen broodje of koffie te maken. Het zijn soms maar van die kleine stomme dingetjes...haha! We zijn daar een aantal nachten gebleven, heerlijk verwent met zijn ooms kookkunsten, hebben de stad verkent en een trip gemaakt naar Rangitoto Island, dat is een vulkanisch eiland vlak voor de kust van Auckland. Verder heb ik daar ook nog Peter z'n neef, vrouw en dochtertje ontmoet en nog zijn andere tante, de oudste zus. Daarna zijn we met de bus, een ritje van 6 uur, naar New Plymouth gegaan naar Peter z'n andere oom & tante. Zijn tante kwam ons 's avonds oppikken en daarna hebben we gelijk met een wijntje uren zitten kletsen. Wij mochten daar in haar auto rijden dus konden we mooi de omgeving verkennen en zo kon Peter alvast weer wennen aan het autorijden hier. Na een aantal regenachtige dagen begon het wel al iets op te klaren en het zonnetje te schijnen (zodra die hier schijnt is het ook gelijk warmer dus dat is erg lekker). We zijn toen ook nog een middag met zijn tante een stuk langs de kust gereden en naar het strand geweest. Na ook hier weer een aantal gezellige dagen gehad te hebben zijn we met de bus vertrokken naar Wellington, een rit van ook weer 7 uurtjes. Nu toch ook wel raar omdat dit onze eindbestemming was en ik heel benieuwd was wat ik moest verwachten en wat ik ervan zou vinden omdat we daar dan zouden blijven. Het was een geweldige busrit, vooral het laatste stukje voor Wellington, waar je door de groene heuvels rijdt, met de koeien en schapen op de heuvels, een echt beeld zoals je van NZ verwacht. En aan het einde van de weg ligt Wellington helemaal gebouwd op heuvels en rond de baai, zo kennen wij dat echt niet! Hier hebben we de 1e week in een motel gezeten, in het centrum, wat weer wordt gerund door de broer van Peter z'n oom en zijn vrouw. Daarna hebben we een paar weken bij Peter z'n nicht, haar partner en kids gelogeerd en mochten we zelfs nog een week bij familie van hun in huis tijdens hun vakantie. Naast Peter z'n nicht heeft hij hier ook nog 2 neefjes wonen en heb nu dan ook met de gehele familie kennis gemaakt. Het is echt zo leuk dat ik nu ook eindelijk iedereen heb ontmoet en door ons verblijf inmiddels ook beter heb leren kennen. En voor Peter is het natuurlijk erg leuk om iedereen weer te zien en nu ineens wat regelmatiger te kunnen afspreken. Iedereen is heel aardig, lief en gezellig maar vooral ook erg behulpzaam geweest wat ons zeker heeft geholpen met de opstart!