peterencarolien.reismee.nl

Aangekomen in Hanoi, Vietnam!!

Hallo lieve Allemaal!

Hier even kort berichtje om jullie te laten weten dat we goed zijn aangekomen in Hanoi!
De reis is goed gegaan, A'dam > Singapore ging voor ons gevoel heel vlot ondanks niet heel veel slaap...Na een paar uurtjes koffie drinken en hangen op Singapore Airport konden we doorvliegen naar Hanoi. Hier stond onze chauffeur al klaar om ons naar het hotel te brengen, da's toch wel fijn na zo'n lange reis.Ons hotel zit midden in het centrum van Hanoi, een straat achter het Hoan Kiem Lake - eengroot meer middenin Hanoi.We moeten wel echt nog even omschakelen... na de hectische weken nog thuis met alles te regelen en hetafscheid nemen van iedereen wat best lastig was komen we hier aan in een HELE drukke en rumoerige stad waar 24/7 al toeterendauto's, scooters en af en toe een verdwaalde fietser kris kras door elkaar rijden.En hier moet je ook doorheen om over te steken, stoplichten hebben ze niet en zebrapaden zijn er wel maar hebben niet dezelfde betekenis als bij ons. Geloof ons de eerste paarkeren is best eng, dankzijDE tipvan Hai&Relin, gewoon rustig aan 1 tempo lopen- dan kunnen ze om jou heen enVOORAL niet opzij kijken wat er op je af komt, haha!!Daarnaast is het hier nu 22.00 uur 's avonds en NOG dik 30 graden. Vandaag overdag hebben we zelfs de 40 gehaald (dankzij onze handy thermometer ;-) top kadoArmand& Kim) Schijnt voor hier ook extreem heet te zijn maar het is hierdoor helaas wel lastig echt iets te ondernemen en hebben we echt even tijd nodig te acclimatiseren! Zodra je buiten komt ben je gelijk drijfnat.Gisteravond hebben we na een heerijke vietnamese maaltijd gelijk een tour geboekt naar Halong Bay waar we morgenochtend heen vertrekken met1 overnachting op de boot en 1 overnachting in een hut op Monkey Island. Maandag komen we hier dan weer terug en vliegen we dinsdag naar Nha Trang. Ook is het al gelukt om evente Skypen via wifi in het hotel en hebben we de mama's en zusjes al even gesproken en kunnen laten weten dat we goed waren aangekomen.

Zie datons, in eersteinstantie korte berichtje, toch niet zo heel kort is ;-) Op dit moment nog even geen foto's, sorry! We proberen er een paar op te zetten met het volgende verhaaltje volgende week.

O ja en bedankt voor al eerste reacties en aanmeldingen op onze site, leuk dat jullie ons volgen!!
Lieve groetjes van Peter & Carolien

ps. voor Tijn, Beek, Joost en Pi: Peter kan hier UITSTEKEND het WKvolgen en zijn poultje;-P
sorry Lous tot nu toe nog weinig soeps...
ps. voor de Vogelopvang: nog niks bijzonders gezien behalve een verdwaaldeVietnamese mus ;-)

Job

Heerlijk man 30 graden... Hier is het weer stervenskoud!

Lous

Jeetje, wat klinkt het allemaal al leuk en jullie zijn er net. Heel veel plezier bij de aapjes, haha! Liefs
ps. ik sta net niet helemaal onderaan de poule : )

pap en mam

hoi lieverds,

Klinkt goed allemaal en leuk geschreven. Wij overnachten op dit moment in Munchen, goede reis gehad. Van ons allemaal dikke kus.
Bart, Sabina, Sam en pap en mam

Beek

Wanneer komen jullie nu eindelijk eens terug? :-)

geniet er van!

Relinde

Hoi Lief,
Leuk om wat van jullie te horen. Heel erg veel plezier in Halong Bay. Hopelijk komen jullie een beetje tot rust. Geniet lekker van de mooie uitzichten. Ik had al van Hai zijn vader gehoord dat het nu extreem warm is, ook in het zuiden..... even wennen en daarna lekker van genieten...
Dikke kus

gilestine

goed te lezen dat jullie een fijne reis hebben gehad en ga er van genieten
kan je met overlopen geen rood witte stok gebruiken hihi

veel plezier samen

Paula

Hoi Schat,
goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, klinkt nu al geweldig =)
Wel genoeg drinken he met die hitte...
Enjoy! een dikke smakzoen

Tante Magda

Hallo Sabine en Peter,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Wij hebben in april een rondreis gemaakt in Vietnam; wij eindigden in Hanoi en verbleven daar een week omdat wij niet weg konden vanwege de aswolk. Gelukkig was het toen niet zo warm. We hebben heel wat keren de oversteekjes tussen het verkeer gemaakt, alles went!
Maar je blijft je er over verbazen al dat verkeer zonder verkeersregels.
Wat goed dat jullie, nu je jong bent, deze reis maken. Geniet ervan! Ik blijf jullie volgen.
Hartelijke groeten.

Sonja

Hey Petey en Carolien,

Heel veel plezier de komende maanden! Hoop dat jullie veel mooie en leuke dingen gaan zien. Geniet er van!

groetjes Sonja

Tante Magda

Hallo Carolien en Peter,

Ik ben benieuwd of jullie ook zo genoten hebben op de boot in Halong Bay.

Ineke

Hoi Luitjes
Hoe is Australie ik hoorde dat jullie er aan het werk zijn geslagen. Zal bijzonder zijn Kerst vieren in de zomer.
Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en de beste wensen voor 2011 met nog veel reisplezier.
groetjes en een knuffel Ineke