peterencarolien.reismee.nl

Hier weer een berichtje van ons!

Lieve Allemaal!

Sorry dat we al zo'n tijd niet wat ons hebben laten horen, maar vanwege geen tot slechte internetmogelijkheden of soms ook even geen zin om binnen achter de computer te zitten heeft het even geduurd.

Ons vorige verhaal is geeindigd bij aankomst op Koh Chang in Thailand. Hier hebben we heerlijk een paar dagen gerelaxed en nog een scootertje gehuurd om het eiland te bekijken. Zo mooi groen en bebost daar. We zijn vanaf het eiland met een minibus naar Bangkok gegaan waar we eind van de middag aankwamen en 's avonds gelijk door wilde reizen met de trein naar Changmai in het noorden van Thailand. Bij aankomst op het station in Bangkok bleken helaas alle treinen al vol te zijn en hebben we uiteindelijk maar de nachtbus genomen. De volgende ochtend waren we al om 6.30 in Changmai en was ons guesthouse nog niet eens open dus hebben we daar nog even voor de deur gewacht met de nachtbewaker. We zijn hier 3 nachten gebleven en dit was een van onze leukste accommodaties die we hebben gehad! We hebben het oude centrum bekeken en ook hier weer een scooter gehuurd waarmee we oa. de tempel op de berg: Doi Suthep hebben bezichtigd en ook dit was een van de mooiere die we hebben gezien. Ik wilde hier graag al een kookcursus doen wat Peter niet zo zag zitten behalve dan het opeten natuurlijk! (bijna iedereen weet wel hoeveel Peter van koken houdt en wat er zou gebeuren als hij wel kan koken =) dus daar wilde hij liever niet aan beginnen) Daarnaast is Peter gek van fietsen vnl. mountainbiken dus die wilde hier wel graag een 100% downhill door de bossen doen (bijna iedereen die mij kent weet dat ik DAAR liever niet aan wilde beginnen =) Dus hebben we een dagje opgesplitst en allebei gedaan wat we leuk vonden, de kookcursus was super leuk en Peter had ook een gave tocht gehad! De dag erna zijn we voordat we weer terug gingen naar BK nog naar de Elephant Sanctuary geweest en waar we een kort ritje op een olifant hebben gemaakt, konden zien baden en naar het hospital zijn geweest. Erg goed geregeld allemaal daar en mooi om te zien van zo dichtbij. 's Avonds zijn we op de trein gestapt ri BK, we vertrokken om 16.30 en 6.40 de volgende ochtend waren we in BK. Dit was ook weer een hele belevenis, met z'n allen in zo'n wagon zitten en slapen...de bus was sneller!

Na aankomst hebben we gelijk transport geregeld naar Kanchanaburi, dat was maar 3 uurtjes vanaf BK. Hier zijn we maar 2 nachtjes geweest en wilde we alleen even kijken vanwege de beruchtte Bridge over the River Kwai en historie. We hebben oa. ook het JEATH museum, Death Railway museum en begraafplaats bezocht. Ook dit was erg indrukwekkend om te zien allemaal.

Daarna hebben we een paar dagen in Bangkok doorgebracht waar we de Grand Palace en tempels hebben bezocht. Ook hebben we nog een middag een fietstocht gemaakt door Chinatown, echt super leuk! Door super smalle straatjes en over de markten, nu waren wij eens de toeristische attractie =) Daarnaast hebben we lekker geshopt (en Peter uiteindelijk alle 3 horloges heeft gekocht) gegeten en gedronken!

Hierna vlogen we naar Koh Samui waar we Peter z'n nichtje Laura zouden treffen. Hier hadden we ook een bungalow op een resort aan het strand geboekt. Helaas treffen we het alleen elke keer niet, zodra wij een paar dagen strand inplannen regent het of is het bewolkt...dus voor degene die afvragen hoe bruin we zijn...dat valt dus helaas wel mee! Uiteindelijk zijn we 5 nachten hier gebleven en hebben we opgetrokken met Laura en Tristan (haar reisgenoot). Peter had haar 5 jaar geleden gezien en voor mij de 1e ontmoeting dus een hoop te kletsen en gelachen. Het was erg gezellig en erg leuk dat we haar over een maand weer zien in Melbourne. Koh Samui is wel een beetje het party island. Maar hier kon je erg leuk op het strand eten en borrelen, iedere avond was er vuurwerk en we hebben ook nog een feestje gehad met dj's en vuurshow. Ook zijn we een dag met z'n 4-en op een snorkeltrip geweest waar Peter 1 duik heeft gedaan en wij zijn wezen snorkelen en 's middags gingen we met z'n allen snorkelen op Koh Tao. Dit was echt zo gaaf! Heel veel mooie vissen maar vooral ook veel mooi koraal.

Vanaf Koh Samui zijn wij met de boot naar land gegaan en met minibus naar Hat Yai waar we 1 nacht hebben doorgebracht . Hiervandaan konden we 's ochtends de trein pakken door het 'minder veilige' zuiden van Thailand naar de grens met Maleisie. Ondanks dat we 2,5 later vertrokken was de reis goed gegaan en ook het lopend passeren van de grens ging allemaal voorspoedig gelukkig.

Ondertussen hebben we nu ook alweer 1,5 week Maleisie erop zitten en zijn we net aangekomen in Borneo maar deze ervaringen en de foto's zetten we binnenkort op de site! We wilde nu echt even iets van ons laten horen =) Hopen dat alles goed gaat met jullie allemaal!

Lieve groetjes Peter & Carolien

mam

Wat een verhaal he! Nou, Caro, we hopen natuurlijk dat we mogen proeven van je kookkunsten als jullie
weer thuis zijn. Goede reis verder!

kus mam

will

Toppie, het klinkt als een hele fijne reis, met veel tijd voorelkaar en voor andere leuke dingen!.
Geniet er maar lekker van! en ik verheug me al op het volgende bericht.
Liefs
Will

Machiel en Jolanda

Wij vroegen ons al af hoe het met jullie ging, want wij hoorden maar niets meer.
Hier gaat alles z'n gangetje, maar nog een paar weekjes en dan een spannende dag op 3 sept.!
Veel reisplezier verder.
Liefs Machiel en Jolanda

Patricia (Robidus)

Kwam je laatste 'Robidus' mail tegen (net terug van vakantie dus tijd om mailbox te schonen) en was benieuwd hoe het met jullie reis gaat. Leuk om de verhalen van Thailand te lezen. Ik ben daar ruim 10 jr geleden rondgetrokken en op bijna dezelfde plekken geweest, leuk en herkenbaar!
Nog een hele goede reis en groeten uit Zaandam,
Patricia

ada

Dit is echt genietern,je moet veel op slaan in je brein.
wat een onder neming om alles zo geregeld te hebben.
Ik geniet van jullie verhalen.
een hele goege trip verder.
kus ada

Papa

Het is weer zo'n mooi verhaal, dat je er wel bij zou willen zijn. Ook ik ben benieuwd naar je nieuwe gerechten en weet dat het nog enkele maanden duurt voordat dat gaat gebeuren. Blijf genieten van alles en een hele goede reis verder.
Een dikke pakkerd, Papa.

Lous

Alles is alweer gezegd ; ) maar SUPER fijn dat het zo goed gaat overal! Ik had stiekum al wat dingen gehoord van Lien. Het skypen komt er zo ook ff niet van... Wij hebben nu eindelijk vakantie!! Spreken elkaar snel.
Knuffel van mij

Thea Merks

Wat een leuke dingen doen jullie allemaal.
Het plezier en het genieten komt heel goed naar voren
in het reisverslag.
Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
liefs Thea

Je weet toch... Dwight!!

Dwight is een beeeetje jaloers... maar me no spang, stapels papier zijn ook bong!!!

Peterswa... doe rustig, rustig daar... Groet je dushi voor me!

Luc

Ik herken veel van de dingen die jullie gedaan hebben. Maar van al die tempels kreeg ik na er zo'n tig gezien te hebben er genoeg van. Ik merk dat jullie er nog geen genoeg van hebben. Ga lekker door met genieten. groetjes Luc